torsdag 15 mars 2012

Seperationsångest

Jobb idag för mig, Vab för Martin men dagis imorgon för Mio. Hoppas jag om inget inträffar under natten.

Det börjar dra ihop sig lite nu. 3 veckor kvar till påsklovet, 3 veckor tills jag troligen slutar jobba för en tid framåt. Har blandade känslor inför det. Längtar självklart efter bebis men det är lite svårt att släppa jobbet, kollegorna och "mina" elever. Jag vill se dom fortsätta utvecklas och vara en del av det och det är svårt att låta någon annan ta över det som jag jobbat fram. Men det blir säkert jättebra och jag gillar verkligen tjejen som ska ta över efter mig. Hon har börjat gå jämte mig denna vecka och ska även gå några dagar nästa vecka också och det känns som hon passar bra.

Några av mina kollegor kommer jag sakna hemskt mycket De har en väldigt stor del i hur bra jag trivs på jobbet. Klart man kommer hålla kontakten men det kommer ju inte bli dagligen som nu. Nej istället ska jag tillbringa all min tid med ett spädbarn och en trotsig 3 åring. Jippi!!! Hahah nej usch så hemsk jag lät, det är ju detta vi vill och har längtat efter. Jag har nog bara lite seperationsångest nu när det börjar närma sig.

2 kommentarer:

ami sa...

Jag vet precis hur det känns! Gissa om jag kommer att sakna dig när jag kommer tillbaka...... ;)

kram på dig!

Och du, vi har hela våren och sommaren på oss att leka ihop. Kanske hösten också. Alltid något. :)

Hokori sa...

Ja! Det låter bra! Fortsätt vara mammaledig i höst också!! :)