onsdag 10 februari 2010

Hit och dit

Mammas och pappas internet har inte funkat på hela dagen och nu när det gör det ser jag ju att det inte bara är här som det skett saker. Här har vi verkligen inte haft en minut över.

Dagen för oss började vid 04.30! Då tyckte Mio det var dags att gå upp. Jag höll inte med utan kämpade med att söva om honom. 1 timme senare! fick jag honom att somna om och han sov till 7. Tack mini.

När dagen sedan började på riktigt var det ju tänkt att vi skulle träffa Lousie med barn i Eksjö, men tyvärr var äldsta flickan hostig och febrig så det blev ju inget. Istället tog mamma och jag en tur till Vetlanda och hälsade på vänner till familjen.

Hemma igen blev det mat och efter det kom mormor och morfar förbi på en kaffe. Och när de klev utanför dörren så var det dags för mig att bege mig till nästa ställe. Elin, Annica och jag hälsade på Linda och hennes Peter i deras nya lya.

Hem därifrån kom vi lite efter 19 och då var Mio så trött att han knappt kunde hålla ögonen öppna. Så efter blöjbyte och pyjamas blev det välling och sängen direkt.

Nu sitter jag för första gången i soffan och tar det lugnt. Imorgon kommer ännu en vän till familjen på 11-kaffe och vid 13 åker vi hem till vår älskade pappa och man! Saknar honom så mycket och det ska bli skönt att komma hem till vår vardag och våra rutiner.

1 kommentar:

Johanna - nybliven mamma sa...

sv: ja, haha det var så jäkla kul :P