fredag 12 februari 2010

Mardrömsresan

NEJ! Jag har glömt min kamera nere i Småland! Shit också! Det är ju det viktigaste efter pengar och mobilen! Detta var inte ett dugg kul. Hade tänkt lägga upp några nya fina bilder från våran lilla trip men men. Jag får leta fram min gamla kamera och se om den lever.

Resan hem gick INTE smidigt kan jag lova. För det första blev tåget 35 minuter försenat och under dessa 4½ timme på tåget (1½ bilresa innan sov han) så var Mio ledsen och gnällig. I början antar jag att de flesta tyckte det var lite smågulligt när Mio och jag gick några promenader fram och tillbaka för att roa honom. Efter ett par timmar tyckte de nog inte det! Och efter Stockholm var det så fullt att folk fick stå. ALLA sittplatser var upptagna UTAN den jämte mig! Ni kan ju lista ut varför. Tillslut var det inte bara Mio som grät och var ledsen. jag grät inombords! Men på utsidan försökte jag se lugn ut samtidigt som jag försökte låta så bekymrad och tröstande som möjligt. (Egentligen funderade jag på att släppa av honom på arlanda... hahahha)

Hem kom vi iallafall tillslut och fick Mio och oss själva isängs. Och som ett litet förlåt från Mio sov han kanonbra hela natten och bestämde sig inte för att gå upp förrän klockan 7.

Inga kommentarer: