fredag 12 februari 2010

Mios utveckling

Hemkomna från både bvc och snabbdaten med Carro & Leian. Bvc-mötet gick bra, hon tyckte han var så fin och duktig både på hur stadigt han gick och hans "prat". Att han kan säga mamma och pappa och att han hela tiden pekar och frågar "De?". Kanske är jag larvig men jag blir jättestolt när hon säger så och framförallt känns det tryggt att veta att han kan det han "ska" kunna, och lite till. Om han skulle vara mycket sen med vissa grejer så blir jag orolig och jämför dem med finaste C som har fått diagnosen Adhd.

Förra gången vi mätte och vägde när han var 8 månader och 19 dar så var han 70,8 cm o vägde 8700 g. Nu ca 2 månader senare är han 74,6 cm lång och väger 9360 g. Detta har ingen aning om han är lång eller kort, tjock eller smal för sin ålder men det spelar mindre roll. Jag tycker han är helt perfekt :D Men med tanke på hur jag och hans far ser ut så får han gärna växa hur mycket han vill på längden! Hihi

Mio har också "lärt sig" imse vimse spindel! När vi sjunger den så försöker han göra rörelserna när spindel klättrar och när det regnar och han är så urgullig att man blir lite sjuk!

Nu är det inte lång stund kvar tills min man kommer hem och då kan vi börja med det obligatoriska fredagsmyset! Försökte hitta någon liten present inför alla hjärtans dag men jag fann inte det jag sökte så jag får göra ett nytt försök i morgon.

Inga kommentarer: