torsdag 11 oktober 2012

Att vara just här

Känns som helgen snart är här vilket känns bra som vanligt, men denna vecka har jag verkligen njutit av att vara hemma och vara mamma. Klart att Mio kan sura ihop, att Charlie kan vara gnällig och att städningen aldrig tar slut, men detta känns väldigt bra! Jag älskar att prata med Mio och lyssna på allt han säger, och jag älskar att bära, mysa och busa med Charlie! Att få följa deras utveckling och små framsteg (som känns jättestora för en mamma) är fantastiskt! Jag försöker (och ska försöka ännu mer) att ta vara på vardagarna och allt som händer just nu istället för att bara längta efter något som ska hända. (ex helg) För risken med det är ju att man faktiskt missar allt det underbara, och vem vill missa dessa detta!?



1 kommentar:

ami sa...

Men då! Fina killar ni har! Kan tänka mig att det är kul för Mio att få vara med och mata Charlie?

Ja, tiden går alldeles för fort och det är lätt att missa så mycket. Usch och fy, nu när jag tänker på det blir jag åter stressad av tanken att börja jobba om några månader.....

kram kram!