fredag 5 oktober 2012

Fredag

Fredagar betyder inget dagis så för att roa den stora lite och för alla att få lite frisk luft tog vi en promenad till biblioteket. Nerförbacke nästan hela vägen dit och då uppför nästan hela vägen hem. Är imponerad av Mio som sprang upp för hela långbacken och fortsatte springa en bra bit till.

Tycker det är kul att Mio uppskattar böcker så mycket som han gör och jag hoppas Charlie också kommer gilla att lyssna på sagor när han blir äldre. Bibliotek känns kanske en aning gammelmodigt (?) men jag älskar det! En dröm jag har är att ha ett helt rum fyllt med bokhyllor och böcker. Tyvärr läser jag inte lika mycket nu som jag gjort och skulle vilja, tiden går liksom till annat. Men som mycket annat vet jag att den tiden kommer komma tillbaka så jag är inte ledsen för det. Senaste boken jag läste var i somras och det var "Niceville", en bok jag egentligen inte var så sugen på att läsa men som visade sig vara riktigt riktigt bra. Har ett par böcker som väntar på att bli lästa, och det ska de självklart bli. Kanske i min gungstol vid öppna spisen under hösten och vintern?!

Två avsnitt av SOA med nötcremé och min stora kärlek hann det bli under kvällen men nu är snart min fredag slut och sängen väntar snart. Hoppas på en fin dag imorgon då vi alla är lediga.

2 kommentarer:

ami sa...

Det är jättebra med bibliotek! Det är tur att man kan låna nya böcker med jämna mellanrum för här håller vi på att läsa oss trötta på brandbilen och lyftkranen. ;)

Duktig Mio är som orkar gå och springa så mycket!

Ha en skön helg! kram!


Hokori sa...

Här är det självklart djur som gäller. Ska bli spännande att se vad Charlie får för "intresse".