måndag 22 oktober 2012

"Utflykt" med buss till Mariakyrkan


Efter en händelselös helg så kände jag i morse att jag ville göra något roligt för Mio idag när han är ledig från dagis också. Varje dag när vi går till eller ifrån dagis ser vi bussar och han pratar ofta om dem, så idag frågade jag honom om han ville åka buss. En förvånad men glad kille ville självklart det. Så vi gjorde vi oss och tog en liten promenad till busshållsplatsen...


 ...och åkte till Sätra och deras öppna förskola. Mio tyckte det var jättespännande och roligt att åka buss. Charlie sov både på ditvägen och hemvägen, så han gillade nog bussen också ;) 

Jag var där nästan varje vecka då jag var mammaledig med Mio och jag måste säga att denna öppna förskola slår den i Bomhus med hästlängder! Allt från personalen, aktivitsmässigt, fikat och med myskänslan. Jag ska bättre mig och se till att åka hit oftare! Både Mio och Charlie hade roligt och jag tycker det är jättetrevligt jag med.


Inga kommentarer: