måndag 1 oktober 2012

Bästa starten på veckan!

Mio är ledig måndagar och fredagar från dagis så idag har det bara varit vi tre här hemma. Och vi har haft en toppendag! Inget bråk, inga sura miner utan bara lekt och haft roligt. Det är sådanahär dagar jag verkligen njuter av att vara hemma och även dessa dagar jag sparar lite extra i minnesbanken. 


 När Charlie sov på förmiddagen passade Mio och jag på att bygga hem till alla djuren, många hus blev det.
 Lunch fick bli mormors pannkakor, inte riktigt lika fina som hennes men mums så goda!
 Charlie Brown tycker inte alls om att ligga ner i vagnen när han inte är trött. Så idag fick han premiärsitta i vagnen och nöjd är bara förnamnet vad han var! Nu är det nog dags att ta bort liggdelen, vår lilla kille börjar bli stor! Om knappt två veckor är han hela 6 månader!    
Inte den tänkta lekparken men men när vi gick förbi här så var det här Mio ville leka så så fick det bli. Vi har verkligen tur med alla lekparker som finns i närheten där vi bor!

Nu sitter jag ensam i soffan, de mindre sover och den store tränar. Önskar min hals och axel skulle tillåta mig att göra detsamma men icke då. Det får bli 88:ans glass till ensam mamma istället!

1 kommentar:

ami sa...

Skönt att få en sådan start på veckan. Och, tänk så kul för Charlie att sitta upp och se allt nu. Härligt! :)

Hoppas nästa vecka bli bra den också! kram!