söndag 13 januari 2013

Charlies första kruppanfall

Vid halv 9 igårkväll vaknade Charlie utav ett kruppanfall. Han rosslade, försökte hosta och hade svårt att andas. Jag har haft det, Mio har det, så Martin och jag är rätt snabba nu för tiden. På med mössa, vira gosefilten om honom och ut i kylan. Kylan gör att luftrören vigdar sig och gör det lättare för honom att andas. Satt ute med honom minst 40 minuter, lite mysigt också faktiskt när det värsta rosslandet lagt sig. Pratade med 1177 som alltid är lika hjälpsamma och är han rosslig på måndag ska vi höra av oss till hälsocentralen. Är han bättre får vi nog vänta tills nästa gång han blir dålig eftersom de såklart inte kan höra något om kruppen försvunnit. Men det skulle vara rätt bra att ha medicin hemma redan nästa gång det inträffar. Får se hur denna natt blir.

I morse fick jag sovmorgon och efter frukost så passade jag och Martin på att träna lite, jag på gåbandet och Martin i sitt lilla gym. Även nu när barnen somnat har vi tränat lite. Jag har tränat benen och nu är de så trötta att de skakar :)

Under eftermiddagen har Charlie och jag även varit hemma hos Carro och Lo för lite lek, kaffe och mycket prat. Hade kunnat stanna hela kvällen om helgerna inte varit så korta :)

Inga kommentarer: