tisdag 22 januari 2013

Dagen

4 timmars sömn inatt... jag var så trött på Charlie så jag sa till Martin att han låg illa till om någon ringt på dörrklockan just då och frågat om vi hade ett barn att ge bort ;) Nejdå såå illa är det inte, inte på dagen iallafall. Då kan jag ta gnäll och mycket bärande men just nattetid är det så grymt jobbigt. Jag har alltid behövt mycket sömn och att jag inte fått sova ordentligt på 9 månader känns i min kropp!

Trots alla vakna nätter så är han helt fantastisk dagtid. (såklart gnällig men det bortser vi ifrån nu). Jag älskar hans skratt och hur lycklig han blir när vi hämtar Mio på dagis eller när Martin kommer hem. Då sträcker han upp armarna och vill till dem! <3>
Jag älskar också att höra honom säga mamma (vilket jag också vet kan betyda mycket annat, (MEN det bortser vi också ifrån nu).

Han älskar att gå, och han lyser upp som en sol när han någon håller honom i handen och han får springa omkring eller går själv med gåvagnen. Han har de senaste två dagarna börjat ta några steg själv emellan Martin och mig, och idag släppte han soffan själv och tog ett steg till bordet. Det dröjer nog inte många veckor/månader innan han kan gå på riktigt.

Martin har haft kvällsmöte på jobbet och kom nyss hem så det har bara varit jag och småkillarna här hemma. Och det har varit en sådan bra dag! Bra morgon och glatt humör, en glad kille som blev lämnad på dagis, en glad kille som fick busa på öppna förskolan, en glad mamma som fick prata med vuxna människor på öf och som även hade ett långt samtal med sin bästa vän.... och så har dagen fortsatt, glada barn, glad mamma, mat, bad, lek, bus och nattning.

Nu ska jag mysa med min man

Inga kommentarer: