fredag 18 januari 2013

Kommer jag att dö?!

Tycker det är urtråkigt att blogga utan att kunna lägga ut bilder så när tid och ork finns ska jag byta blogg.

I tisdags var vi på öppna förskolan och Charlie fortsätter gilla det. Han är så glad och nöjd när han är med andra barn, en social liten kille.

Mio fortsätter fråga om allt. Häromdagen pratade vi om dinosaurier och varför de inte finns mer. Någon gång under detta samtal, efter många "varfördå?" sa Martin något om att ingen kan ju leva hela tiden, alla dör någon gång. Detta snappade Mio såklart upp och frågar med orolig röst:

-Kommer jag dö?
Martin:  Hm öhh, alla dör någon gång
Mio: Kommer JAG dö?
Martin: Alla dör men du kommer leva jättelänge!
Mio: Men jag vill inte dö! JAG VILL LEKA MED MINA DJUR!

Stackars lilla vän! Det är inte lätt att vara liten :)

2 kommentarer:

ami sa...

Ja, stackars liten! Inte lätt med alla tankar som man ska vänja sig vid och förstå. Måste säga att han verkligen tycker om sina djur. ;)

kram!

Hokori sa...

Haha ja de är det viktigaste han har :)