torsdag 10 januari 2013

Så pitte patt!

Jag mår liite bättre nu, men det har varit en mycket tuff dag! Hela veckan har annars varit mycket bra och jag har varit på bra humör och haft tålamod som aldrig förr. (Mitt nyårslöfte till mig själv) men idag har det mesta gått fel. Ännu en natt då jag bara fått sova högst 5 timmar, och det tär på mig något fruktansvärt! Jag har alltid behövt mycket sömn och älskat att sova. Nu fasar jag för att gå och lägga mig bara för jag vet att Charlie snart kommer vakna och då ligger jag på helspänn och kan inte somna för det. Och visst har jag rätt, visst vaknar han alltid... Att sova på dagen när Charlie sover har jag försökt med men jag kan inte somna då, det går bara inte. Skulle jag någon gång ändå göra det är jag tröttare när jag vaknar än jag var innan. Jag vill sova på natten!

Inatt och under hela dagen har det snöat något så pitte patt här och nästan varit snöstorm, så när jag skulle hämta Mio på dagis körde jag fast med vagnen och kom varken fram eller bak. Med all kraft jag hade och genomblöt av svett tog jag mig hem igen och gråtandes ringde jag Martin som i sin tur fick ringa in sin pappa som barnvakt. Han passade Charlie medan jag tog boben till dagis. Det gick bra då även om det var tungt att dra men shit vad man inte uppskattar sådana extra saker när man har en jobbig dag.

Jag kan ju också meddela att jag åkte till affären utan plånbok och fick köra hem och hämta den.

Jag la också Charlie klockan 17 för att jag trodde klockan var 18! Han har desutom redan varit vaken 3 gånger fastän han borde ligga slocknad nu med tanke på att han bara sovit en gång idag mellan 9.15.11.00 men Nej, inte Charlie!

Och eftersom hoppet är det sista som lämnar människan så hopppppas jag på en bra natt inatt. Snälla någon jag ber om det!

1 kommentar:

ami sa...

Ja, suck för alla dessa dagar då allting går emot en! De borde inte få vara mer än två per år. Och, då har du haft en redan.

Hoppas dagarna därefter har varit bättre och att du kanske får sovmorgon nu i helgen.
Kram!