måndag 14 januari 2013

Kortison

Nere på bvc gick det bra, Charlie hade vuxit ½ cm och gått upp ½ kg så nu har kurvan vänt. Skönt även om jag inte varit ett dugg orolig för det. Jag frågade även bvc-tanta om jag skulle prata med hc om Charlie och hans krupp och det tyckte hon jag skulle göra. Så efter lunch ringde jag dem och ännu lite senare ringde de upp. Såklart ville de lyssna på honom så det var bara att fara ner igen.(ännu gladare denna tur att jag hade bilen) Mio lekte så bra här hemma när vi skulle åka så han ville inte följa med, så då kom snälla farfar och var här medan C och jag åkte ner. Läkaren var väl sådär får jag säga, han lyssnade på hjärta och lungor och sedan googlade han på krupp?! Jaja vi fick kortison utskrivet till nästa gång och det är skönt att veta att man har något att ge honom hemma då det inträffar och att man kan slippa ett besök till sjukhuset.

Imorgon är det tisdag och öppna förskolan kör igång igen efter juluppehåll. Funderar på om jag ska ta en sväng dit när jag lämnat Mio på dagis. Oftast så sover Charlie bara en gång om dagen nu och det skulle vara ett bra sätt att hålla honom sysselsatt till framåt 11 då han kan få sova. Men det är ju så förbannat kallt att gå! När blir det vår? och sommar?! Åh vad jag längtar! Har längtat lite extra nu de sista dagarna då vi har planerat lite saker vi ska göra i sommar.

Inga kommentarer: